середа, 11 листопада 2015 р.

Поради батькам

Як змусити дитину вчитися

ЯК НЕ ЗНЕОХОТИТИ ДІТЕЙ ВІД ШКОЛИ 
НЕ МОЖНА завищувати вимоги, перевантажувати навчанням, різко змінювати своє ставлення до дитини: поважайте новий статус чада. Ваш син тепер школяр!
 
НЕ ВАРТО казати «Ти – школяр, ти мусиш це робити!», бо якщо у першокласника щось не виходитиме, в нього може розвинутися почуття неповноцінності, тривоги… Найголовніше у початковій школі – навчити дитину вчитися. Вона має розуміти серйозність поставлених завдань і навчитися виконувати їх з охотою.
 
У перші місяці можна залучати якісь зовнішні фактори: гарна шкільна форма, ранець, ручки, пенали... Видавайте не все одразу, а поступово. Тоді це стане приводом залюбки іти до школи, мовляв, сьогодні я йду з новою ручкою, а завтра ще з чимось…
 

ЯК ПРАВИЛЬНО ХВАЛИТИ І СВАРИТИ?
 
Похвала – потужний стимул для розвитку дитини, вироблення навичок… Хваліть за старанність, але тільки тоді, коли дитина сама докладає зусиль… Не перехваліть, коли їй щось дається легко. Коли школяр виконав завдання – цікавтеся, у який спосіб він досягнув мети.
 

А сваріть тільки за скоєне. Але! Ніколи не сваріть кілька разів за одне й те ж. Покарання має бути швидким та одноразовим. Зробив – одразу покарали, проявили невдоволення і забули. Ніколи не кричіть! Ваш істеричний крик – це найгірше покарання. Не кажучи вже про побиття. У жодному разі не бийте рукою (дорослий ніколи не розрахує силу удару), ліпше шльопніть ременем або лозиною… Дієвіше і найправильніше – коли ви відчуваєте наближення отої скандальної ситуації, переключити увагу дитини на якусь справу чи на інший предмет. Приміром: «О, а зробімо з тобою…» чи «Дивись-но, яка іграшка, пташка» тощо… Неадекватну поведінку дитини попереджуйте ігровою формою спілкування.
 


«А ТУТ ХЛОП – І ВСЕ РОБИ САМ…»
 
Часто батьки вимагають від дитини добре вчитися, але відразу змушують самотужки виконувати домашні завдання. Це дуже помилкове рішення.
 
Дітям треба допомагати, але не робити завдання за них. Радше пояснити, як розв’язати ту чи ту вправу. Варто вчити самостійності, проте не перекладати всю відповідальність на плечі дитини.
 

Успіхи вашого школяра залежать не лише від нього. Спочатку дуже важливі підтримка батьків і вчителів. Дитина адаптується до школи за місяць-півтора. Якщо йдеться про шестирічок, то цей процес може тривати рік. Тому не можна казати школярикові: роби уроки сам. Це йому незрозуміло, він образиться, що з ним гралися-гралися, а тут хлоп – і все роби сам… Завдання батьків – провести процес адаптації до школи якнайменш болісно. Вчити дитину робити уроки самостійно треба так само, як ви вчили його гратися… У першому класі в першому півріччі домашні завдання не мають задавати, а далі ви мусите дивитися, що задали, як дитина це виконує, чи розуміє, що робить. Тільки так навчають бути самостійними. І це відбувається доти, доки дитина не скаже: «Я сама».

Шість діючих способів привчити дитини до дисципліни

Навряд чи хтось буде заперечувати важливість і значення порядку й дисципліни. Щоб вирости повноцінним членом суспільства, дитина повинен знати, що таке дисципліна й розуміти як потрібно поводитися в тих або інших ситуаціях. Неслухняні норовливі діти не рідкість, кількість дітей регулярно випробовують терпіння батьків, величезно. На жаль, немає чудодійного засобу або методу, який би в найкоротший термін зробив з вашої дитини паиньку. 
Якщо ваші діти відмовляються слухати те, що ви говорите й слово "дисципліна" для них порожній звук, те як змусити дитину слухатися, не граючи при цьому роль злісного й швидкого на розправу наглядача?
Заохочуйте гарні поводження
Для деяких батьків суттю дисципліни є покарання за будь-яку провину, при такому підході вони часто залишають без уваги гарне поводження своєї дитини. У цьому випадку за допомогою горезвісного пряника можна домогтися набагато більше, ніж використовуючи гіпотетичний батіг. Заохочуючи гарні вчинки дитини, тим самим ви фокусируете його увага саме на позитивних моментах, на поводженні, яке б ви хотіли бачити в дитини, а не на тім, як він надходити не належний
Тут теж дуже важливо не перегнути ціпок, політика заохочення не означає, що ви повинні видавати своїй дитині фунт шоколаду щораз, коли він піднімає з підлоги скріпку або якийсь дріб´язок. У політику заохочення теж є свої рівні. Якщо дитина забрала у своїй кімнаті, похвалите його, скажіть, що він молодець, і ви раді, що він зробив це сам. Але також є речі, за які не гріх нагородити дитини й чимсь більшим, ніж добрим словом

Установите чіткі правила
Якщо ваші вимоги до дитини розпливчасті й виносяться на обговорення тільки, коли те або інше правило порушується, дитині важко засвоїти чого саме від нього хочуть, і якою мірою він повинен ці правила дотримувати. Правила поведінки встановлюють саме батьки, вони повинні чітко дати зрозуміти дитині як він повинен поводитися в тій або іншій ситуації й чого він робити не повинен. Намагайтеся чітко пояснити ці правила дитині, але не коштує цього робити, коли ваш син або дочка розстроєні або пригноблені
Прищеплюючи дитині поняття про дисципліну, ви також здатні витягти користь із цього процесу. Наприклад, якщо у вас видалася невелика перерва, не бійтеся відволікти дитини від гри, скажіть, що вам потрібна допомога. Якщо ваша дитина припинить гру й піде допомагати вам, зробіть те, що ви планували й, подякувавши, відпустите сина або дочку грати. Якщо ж подібне прохання викликає істерику, вам доведеться запастися терпінням. Повторюйте подібні прохання час від часу й згодом дитина повинен зрозуміти, що, якщо мама говорить це, значить потрібно відкласти убік іграшки й робити те, що говорять
Не вступайте в суперечки
Як упоратися з дитиною, що сперечається з вами, за всяку ціну намагаючись домогтися свого? Намагайтеся уникати свідомо програшних аргументів. Наприклад, якщо дитина вважає, що ваше відношення до нього несправедливо, просто скажіть " Я знаю", на твердження, що у всіх його друзів є та або інша річ, а в нього ні, цілком можна дати та ж відповідь. Якщо ваша вимога або правило вже обговорювалася раніше, твердо нагадаєте дитині, що ви це вже йому говорили й свого рішення міняти не збираєтеся. Іноді чим менше ми говоримо, тим чіткіше ми даємо зрозуміти чого ми, властиво, хочемо від опонента
Візьміть тайм-аут
Ви напевно не раз чули, що діти повинні усвідомити й відчути наслідку того що вони роблять, і якомога швидше. Але також існує думка, що батькам не варто губити самовладання й спілкуватися з дитиною в спокійному тоні. На ділі, не завжди виходить стримувати свої емоції й правильно реагувати на вчинки свого чаду
Не квапитеся відразу ж приймати рішення, заспокойтеся й дайте собі час усе обміркувати. Скажіть дитині, що вам потрібно час, щоб розібратися зі сформованою ситуацією. Контролюючи свої емоції, насамперед, покажіть дитині, що ви розумієте його, а потім укажіть на те, які наслідки може мати його вчинок. Таким чином, у вашого сина або дочки буде час обміркувати своє поводження й зрозуміти до чого воно може привести. Не кричите на дітей, не обрушуйте на них весь свій гнів. Дайте їм зрозуміти, що це їх проблема
Будьте послідовні й тверді у своїх вимогах
Іноді додержуватися встановлених правил нелегко не тільки для дітей, але й для їхніх батьків. Багато батьків ідуть на поступки, якщо діти починають причинятися або заперечувати їхні вимоги. Дуже часто батьки самі не досить наполягають на дотриманні встановлених ними правил. Якщо ваші вимоги нечітко змальовані й часто міняються, автоматично все, що ви говорите ставитися під питання. Діти ніколи не зрозуміють, чого конкретно від них хочуть, якщо вони не мають ясного подання про те, що саме жадають від них батьки
Можливо, ви боїтеся, що своєю строгістю ви позбавите дитину радості. Повірте, насправді дисципліна й певні обмеження корисні для дитини. Установлені правила й порядок надають дитині почуття впевненості, відчуття, що батьки піклуються про нього. Згодом ви можете перейти до більше гнучкої політики. У віці 9-12 років дітям можна надати більше волі, чим колись, але не варто забувати про безпеку й здоров´я дитини
Будьте гідним прикладом для наслідування
Хочемо ми того чи ні, але наші діти беруть приклад з нас. Ви можете давати своїй дитині тисячі рад, але ваш особистий приклад впливає на його поводження й відношення до миру набагато більше, ніж всі ваші слова. Насамперед, дитина вчиться чомусь, наслідувати батьків і людям, які його оточують. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина була чесним, будьте чесні самі. Ваші гарні манери послужать гідним прикладом для наслідування, будьте ввічливі не тільки на людях, але й будинку, і ваша дитина виросте ввічливим і вихованим
Виховання дітей - процес нелегкий. Навіть, якщо ви приділяєте своїй дитині увесь свій час, на цьому шляху ви неминуче будете стикатися із труднощами й проблемами. Будучи родителями, ми додаємо всі зусилля, щоб наші діти виросли чималими й вихованими, це неймовірно важка праця, але для люблячих мамів і пап це сама приємна робота


Як навчити дитину ладнати з учителем?

 

В школі діти проводять велику частину життя, і саме тому взаєморозуміння між дитиною та вчителем досить важливе. Ідеально, коли учень приходить зі школи з позитивним настроєм і бажанням навчатися, це означає що вчитель знайшов підхід до вашої дитини. Але що робити, коли все не зовсім так? Тоді вашим завданням буде пояснити дитині хто такий вчитель, і яку роль він займає в її житті.

Вчитель – це людина, яка кожного дня дає нові знання, уміння і навики. Якщо у першокласника одна вчителька, то у старших класах зі школярем працює кілька педагогів. Кожен буде вчити окремий предмет. І саме від вчителя буде залежати, з яким настроєм дитина буде йти на цей урок. Саме тому стосунки з вчителем псувати не потрібно.

Допоможіть дитині гарно відрекомендувати себе вчителю, і тоді все налагодиться. Для цього потрібно дотримуватися простих правил:

1.Будь уважним на уроці.
Поясніть дитині, що не можна розмовляти з сусідом по парті в той момент, коли вчитель пояснює нову тему. Вчитель відчує неповагу. І якщо дитина буде вам жалітися, що не зрозуміла нового матеріалу, на ваші звертання вчитель відповість: «Чому дитина займається другорядними справами на уроці?». Після того ваша дитина ризикує відстати від поданого матеріалу, і в майбутньому нове буде менш зрозумілим.
Ти маєш зрозуміти, що в школу прийшов щоб отримати знання.

2.Не бійся звернутися до вчителя, якщо все ж таки його пояснення для тебе стало незрозумілим.
Дитина має знати, що перед тим як звертатися за допомогою до вчителя, вона має спочатку спробувати сама розібратися із завданням. А саме – повторити нове правило та спробувати практично засвоїти знання. І якщо тут вона стикнеться із труднощами, то саме на цьому етапі потрібно йти до вчителя. Тоді вчитель зрозуміє, що у вашої дитини є бажання навчатися, і з радістю пояснить матеріал ще раз. Але це вже після уроку, щоб іншим дітям не заважати.
Твій інтерес та хороші результати стануть для вчителя чудовим доказом того, що його зусилля та праця пішли тобі на користь.

3.Не втрачай довіру.
Поясніть дитині уявний приклад такої поведінки. Учень попросив вчителя пояснити йому ще раз нове правило чи важку задачу, наставник не відмовляє, і жертвуючи своїм вільним часом, погоджується позайматися після уроків. А цей учень після дзвінка з останнього уроку раптом згадує, що ось-ось по телевізору розпочнеться улюблений мультик, і вирішує непомітно піти додому з усіма дітьми класу.На цьому прикладі дитина має зрозуміти, що так робити не можна, адже це викличе недовіру до неї, як до хорошого учня.
В будь-якому випадку будь щирим та чесним зі своїм вчителем, адже рано чи пізно усі твої несправедливі вчинки розкриються, а ти втратиш довіру вчителя на довгий час, поки сам його знову не переконаєш повірити в твої сили.

4.Пам’ятай правила поведінки в школі.
Часто дитина веде себе дуже нестерпно, крутиться, вертиться, навіть зриває уроки. Звичайно, дитині важко спокійно сидіти, але ж слід звертати її увагу на те, що вона прийшла на урок, де всі діти навчаються, і така поведінка відволікає увагу інших учнів. Вчителю не сподобається дитина, яка порушує поведінку на уроці, адже він старається їй допомогти, навчити.
Намагайся вникнути у те, про що йде мова на уроці, тоді й не буде часу відволікатися.

5.Вчитель також людина.
Дайте зрозуміти дитині, що у вчителя також може боліти голова, наприклад, як у мами. Але він не може відмінити урок, і працює з вашою дитиною, яка шумить, порушує дисципліну. Така поведінка розчарує вчителя, який і так погано себе почуває.
Прийми вчителя як близьку людину. 

У будь-якому випадку, навіть коли дитина вчинила щось не правильно, спрямовуйте її до добра, вчіть поважати вчителя. Нехай дитина не боїться просити вибачення за свої вчинки. Вчитель – це людина, яка не тримає образи на дітей, і це вибачення – це все що йому треба.
Вчитель не ВОРОГ, який хоче мучити тебе, а ДРУГ, котрий готовий прийти на допомогу.
Поради щодо вивчення англійської мови найчастіше приходять від тих людей, котрі ще не вивчили, а не тих, які успішно опанували всі мовні навики.

·                     Остерігайтеся порад тих, хто вам гарантує, що він вивчив англійську мову за 1-2 місяці
·                      Бережіться тих, хто стверджує, що опанував її, просто слухаючи музику або
переглядаючи фільми.
·                      Утікайте від того, хто просто хоче продати Вам диво книгу, cd чи програмку, завдяки якій ви один раз і на завжди вивчите  будь - яку іноземну мову, ще й з довічною письмовою гарантією.
Ті, хто вивчали англійську мову дійсно серйозно, дуже рідко беруть участь в он-лайн дискусіях чи переписуються в чатах.
·                      Ті, хто вивчали англійську мову дійсно серйозно, дуже рідко беруть участь в он-лайн дискусіях чи переписуються в чатах.                                 
·                    
 Найшвидшим способом вивчити англійську мову є виїзд за кордон.

1.Міф.  Виїзд за кордон,  не є 100% гарантією успіху швидкого вивчення  іноземної мови. Курси в коледжах та приватних школах є дуже дорогими і не завжди ефективними. Навіть, якщо Вам дуже повезе і у Вас з’явиться змога проживати в англомовній родині,то Ви у кращому випадку вивчите лише найбільш вживані фрази повсякденного життя.  Якщо ж Ви вирішили під час літніх канікул пов’язати корисне з приємним, тобто, опанувати мову  та підзаробити, виконуючи сезонні роботи, то не вагайтесь, але намагайтесь знайти роботу, де працює менше ваших співвітчизників. Якщо б виїзд за кордон гарантував швидке вивчення англійської мови, то не було б жодного іноземця з низьким рівнем англійської мови, який протягом багатьох років проживає в Англії , Канаді, Австралії чи в Америці. Вивчити англійську мову і відправитися в Англію чи будь-яку іншу англомовну країну це чудовий досвід, який гарантує  прекрасний результат.

 2. Найлегшим та найефективнішим способом вивчення англійської мови є :  слухання музики, прослуховування аудіо книг, перегляд фільмів та передач мовою оригіналу, читання книг, газет, журналів.
Міф. Музика, телебачення, газети, фільми, це додаткові складові, які є дуже корисними для вивчення англійської мови. Додаткове не означає головне!!!!. Жодні додаткові матеріали, які надзвичайно корисні для відпрацювання матеріалу не можуть замінити самого навчання !!!!
Бандурист не навчитися грати слухаючи інших бандуристів, хоча слухати інших допомагає йому удосконалюватися. Щоб навчитись грати на бандурі, необхідно  регулярно практикувати. Спортсмен не покращує свою продуктивність спостерігаючи за іншими спортсменами, а досягає результатів, лише своєю працею. Те ж саме стосується вивчення іноземної мови: 

3.Найкращий спосіб збагатити свій словниковий запас - завжди тримати під рукою словник і запам'ятовувати списки слів.
Міф. Словник являє собою інструмент, який використовується для пояснення слова, але не для вивчення мови. Постійне вишукування слів у словниках є не завжди  розумною тратою часу. Слова необхідно вивчати, використовуючи їх постійно (у повсякденному житті, на відпочинку, під час роботи) а не записуючи їх у список, щоб колись запам'ятати.  Для студентів початкових рівнів, раджу  придбати кишеньковий словничок (з перекладом на рідну  мову та з рідної на іноземну), яким можна  скористатись під час занять з носієм мови. Адже, щоб висловити свою думку або просто порозумітись з іноземцями володіючи невеликим запасом слів дуже важко, тому єдиним рятівником у вас буде саме словник.

 4.Найкращий спосіб вивчати англійську мову це - знайти носія мови , який пропонуприватні уроки.

 Міф. Далеко не кожен з нас зміг би викладати українську мову іноземцям, не маючи професійних навиків викладання . На превеликий жаль, у більшості випадків, носії мови  в Україні  не мають філологічної чи педагогічної освіти. Єдиною перевагою таких вчителів є, те що вони розмовляють своєю рідною мовою, без жодного характерного не носію мови акценту, мають багатий словниковий запас, включаючи сленг, добре оперують термінологіями. Заняття з носіями мови є дуже корисними для студентів , особливо якщо вони доповнюють  основне навчання. 
Адже, зрозуміти носія не знаючи жодного іноземного слова, будови речення та елементарної граматики практично не можливо.  Але практикувати щойно вивчені слова та граматичні конструкції, є прекрасною можливістю, яка прирівнюється до попадання в мовне середовищеJ

5 Щоб  добре вивчити англійську мову , її необхідно вивчати з малечку.
Міф. Немає ніяких обмежень за віком, статтю, освітою, національністю або соціальним статусом для вивчення англійської мови. Будь-яка людина може вивчити іноземну мову. Єдиною умовою успіху є велике бажання опанувати мову та важка праця над мовними навиками. У вивченні іноземної мови дитяча пам’ять =дорослій мотивації. (Чим менша дитина, тим краща у неї пам’ять та слабша мотивація, з дорослими все навпакиJ.

 6.Існують люди не здатні вивчити іноземну мову.
Міф. Так у більшості випадків кажуть студенти без конкретної мотивації. Чи можна навчити людину професійно грати на фортепіано, якщо вона не хоче вивчити 7 нот і не планує застосовувати свої навики на практиці. Те ж саме, стосується вивчення іноземної мови.  Якщо людина починає вивчати іноземну мову і наперед каже , що граматика зовсім не потрібна, для того щоб порозумітись з іноземцями, а вчити слова не цікаво , бо можна порозумітись і на мові жестів. З цього випливає, що немає не здібних студентів, є не мотивовані.

 7.Індивідуальні заняття з репетитором кращі за групові.
 Міф.  Скільки людей, стільки ж думок. Існує велика різниця між індивідуальними заняттями та заняттями в групі. У кожному з цих видів є свої переваги та недоліки. Робота в групі робить навчання більш цікавим, тому що на групових заняттях велика увага приділяється Pair-work (робота у парах) and Group-work(робота у групах). Також великим плюсом є те, що спілкування в групах відбувається між однаковими за рівнем знань студентами, де можна завжди помітити помилки одногрупників, (і як то кажуть вчитись не на власних, а на чужих помилках)  Відповідно, якщо студенту на занятті цікаво та весело, то і мотивація вивчати мову буде більшою. Що ж до індивідуальних занять, то їх перевагою є індивідуальний підхід до студента, опрацьовування необхідного саме студенту матеріалу та вибір часу та періодичності занять. Готуватись до специфічних іспитів раджу приватно, вивчати мову для подальшого використовування в соціумі в групахJ

8. Можна вивчити мову не виконуючи домашніх завдань.
 Міф. Звичайно, систематичне виконування домашнього завдання є  не найвеселішою частиною вивчення мови, але ця частина є максимально дієвою для повноцінного закріплення щойно вивченого матеріалу. Якщо студент систематично виконує домашнє завдання, результат опанування мови буде в тричі швидшим та довго тривалішим, ніж у іншого студента (того, який ніколи не виконує домашнього)


МОЖНА ВИВЧИТИ МОВУ ОДИН РАЗ І НАЗАВЖДИ.

Міф. Вивчення мови , так як і гра на музичному інструменті, спорт потребує постійної практики. Звичайно, якщо мову ви вивчаєте системно, ці знання  при відсутності практики не пропадуть раптово, а просто перейдуть з активної в пасивну пам’ять. Якщо ж,  навчалися мові лише 1 місяць, та  вивчили  алфавіт, знаєте відповідь  лише на запитання What's your name? і Where are you from?  то ці фрази ви пам’ятатимете довго, але хіба ж це вивчення мови?

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 1. Повторюйте разом із дитиною вивчені на уроці слова та вирази у вигляді гри. Нехай дитина буде вашим учителем (якщо ви недостатньо володієте англійською або взагалі не володієте нею). Грайте у ті ігри, які були на уроці.

2. Якщо у дитини труднощі у вимові, проконсультуйтесь у вчителя. Якщо дитина погано запам‘ятовує слова та правила, учитель підкаже вам прийоми запам‘ятовування інформації.

3. Продивляйтеся разом з дитиною її улюблені мультфільми англійською мовою. Навіть коротенькі відео для дітей допоможуть активізувати знання дитини та заохотити її до подальшого вивчення англійської мови.


4. Виготовляйте предметні малюнки та інші наочні посібники разом із дитиною, водночас затреновуючи нові слова. При цьому бажано використовувати виучувані слова відразу ж у фразах та реченнях ( Thisis , Ihave, Ilike, Iwant, Icansee…).

5. Розповідайте дитині, наскільки важливим є вивчення англійської мови людині майже будь-якої професії, а також про те, що володіння іноземною мовою може стати в нагоді під час подорожей.

6. Якщо дитина не засвоїла навчальний матеріал через хворобу або через іншу поважну причину, одразу зверніться до вчителя. Він розповість вам, як організувати допомогу дитині вдома.


Немає коментарів:

Дописати коментар